Pages

Tuesday, February 1, 2011

Kereta Merah !


Salam.. serta Salam 1Malaysia...


pecita? oright hari ni aku nak cite pasal kereta merah? huh? kereta merah? kereta merah mana? kereta ape? mesti dalam kepala hotak korang sekarang tgh pikir bnde tuh? kereta merah ni lah the one.. korang nak tau x ? ? ?

Korang rasa-rasa kereta ape? sebenarnya kereta merah yang aku nak cite ni adalah FERRARI F430 Spyder .. OMG !!! aku ingat aku nak beli lah suatu hari nanti.. TAPI !!! mahal sgt..

Mahal punya lah mahal tak hingat.. RM 890,000.00 satu bijik.. Perghh... mne lah nk dtg duit.. ?
yang itu baru secondhand tuh.. ? kalau baru..? Tak tau lah nak cakap..

Dengan itu terus ade stu bnde terlintas di kepala ku? Pekerjaan apa yang boleh membuatkan aku dapat RM 890,000.00 dalam masa 7 tahun.. ( tanak lah pakai waktu dah tua, tak cool lah hidup ) so aku pikiaq punya pikiaq..Lama jugak aku pikir.. last2 aku buntu idea gak..

Ape lg.. aku trus tanya mak aku.. perkejaan apa yang boleh buat abang cepat kaya tanya aku.. mak aku cakap.. buisnessman... tp kalau aku keje jd buisnessman, aku nak jual ape? adeh.. poning kepala den...

Then aku tanya lah pulak bapak aku.. abah, kerja apa yang boleh bg abang kumpul sampai RM890,000.00 tanya aku pulak kepada bapak aku.. bapak aku ckp mcm ni... yang kau nk susah beli ferrari kenapa? dah lah maintanence mahal.. bulan2 kene byk RM20,000.00 .... baik kau simpan duit tu. beli rumah or tanah...

Last sekali aku pon mengalah yang aku memang takkan dapat beli ferrari.. Ferrari ni mahal sgt.. cukup makan untuk seuumur hidup.. gila lah.. itu lah sebenarna kereta merah idamanku. tu bru kereta merah? Biru? Hijau? Kuning? Macam mano tu?

p/s : Rasa-rasa korang?.. kalau aku beli Nissan Skyline boleh tak ? Baru RM 300,000.00 ke bawah? Jeng - Jeng.. hehe...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...