Pages

Tuesday, March 15, 2011

Playstation 3 Move VS Xbox 360 Kinects VS Nintendo Wii

VS
VS
Salam dan Selamat Sejahtera..
Hari aku nak posting tentang Permainan Video Game yang paling popular dikalangan remaja-remaja iaitu PLAYSTATION 3 , XBOX 360, dan Nintendon Wii.. Seperti yang korang tau console game ni adalah console paling latest ckp omputihnya.. Teknologi sekarang sangat canggih ! Takpe aku akan huraikan satu persatu untuk korang yang mana terbaik yg berpatutan dan paling best !

PLAYSTATION 3

Keluaran geng sonny entertaiment.. daripada playstation ke playstation 1 ke playstation 2 dan paling latest playstation 3 atau dikenali sebagai PS3 ! PS3 ni adalah console paling terbaik daripada xbox 360 dan nintendo wii.. kerana graphic HD, Game yang best2 meletop, dan sebagainya... Playstation 3 ini mempunyai keistimewaan iaitu Playstation Move.. Playstation Move ini adalah controller yang korang boleh control mengunakan tangan korang sendiri contohnya korang memegang controller ini sebagai tangan untuk tumbuk orang.. hayunan tangan itu dihasilkan daripada tangan korang sendiri.. tak caya tgk video bawah ni..




Amacam best tak..? serupa mcm Nintendo Wii jugak.. takpe2 itu nnti aku huraikan dekat kesimpulan.. :D Playstation Move ni.. Korang still kene gune analog.. contohnya.. style korang hayun semua.. mmg ikut korang.. tp untuk korang jalan.. korang kene gune analog dekat controller tu.. kalau tak mcm mne korang nk jalan..

XBOX 360

Xbox 360 keluaran Microsoft??? Bukan Microsoft, die producer software ke? Takperlah.. tak kesah Microsfot tu nak keluarkan ape.. :D nk buat fast food pon akau tak kesah.. Xbox 360.. Xbox yang paling latest sekali.. ade due jenis Xbox sahaja.. dan Xbox 360.. kalau yang Xbox sahaja tu setanding Playstation 2.. tp kalau Xbox 360 ni.. setanding Playstation 3.. Xbox 360 ni pulak ade due kategori mcm playstation 2 dan 3.. satu style slim and lagi stu style tebal.. tapi yang tebal punya dah berhenti buat.. so kalau nak ada pon stock akhir.. Xbox 360 ni pon sme je mcm Playstation 3... Mempunyai permainan menggunakan badan tanpa sebarang controller.. Ia dipanggil dengan nama Xbox Kinect dan hanya memakai Camera macam Webcam untuk tangkap pegerakkan badan korang.. jom usha kalau tak percaya ?



So macam mane? Best ? Tgk macam best lah ! Sebab tak guna controller. Free Hand ! Tapi still korang kene guna gear/benda yang kene pegang untuk feel dan keselesaan. Contoh bawak kereta pegang stereng udara. Comform Penat..

NINTENDO WII

Nintendo WII hasil keluaran daripada Nintendo. Nintendo WII adalah generasi ke 5 selepas keluaran Nintendo GameCube yang mana permainan console sama dengan Playstation 2. Nintendo Wii juga seperti Playstation3/Playstation Move yang memakai controller wireless. Graphic Nintendo Wii sama shj dengan Graphic Playstation 2 dan merupakan consol game yang mengeluarkan game MARIO. Kebanyakkan game Nintendo Wii berkaitan dengan sukan dan advenutre. Tak caya? Jom Usha !


Amacam ? Okey tak agak2 Nintendo Wii ni ? Nk Excercise okey lah kot ? Ke bagi budak2/anak2 main ! sebab banyak cartoon..

KESIMPULAN



P/s: Sememangnya PLAYSTION MOVE lebih okey ! Dengan Game yang best ! Dengan Ketepatan ! Kelajuan ! MMG ! BEST !!

1 comment:

Buaya-Merah said...

salam ziarah...

x-smkss ker?

mai la jdi follower buaya..hehe

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...